Monday 10 December 2012

AKTIVITI SEKOLAH


AKTIVITI SEKOLAH


1st Creative Writing Workshop 2012 
Tarikh : 18/4/2012 
Tempat : Dewan Sekolah


Bengkel Penulisan Kreatif adalah salah satu daripada pelbagai program yang Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) telah aturkan untuk semua sekolah angkat. Program ini bertujuan untuk membantu murid menulis dengan lebih baik. Tahun ini, tahun 6 murid perlu menghadiri 5 siri bengkel. Satu pasukan jurulatih MAHB datang ke sekolah dan menjalankan bengkel. Pada pengakhiran bengkel-bengkel ini, murid-murid perlu untuk menduduki ujian bagi melayakkan mereka untuk mendapat Anugerah Pen Emas. Hanya tiga penulis terbaik akan mewakili sekolah dalam Anugerah Pen Emas yang terakhir.


Program Susu 1 Malaysia SKOL 


Pihak pembekal susu iaitu Dutch Lady Milk Industries Bhd telah diberi kelulusan untuk membekalkan susu UHT bagi PS1M di negeri Selangor. Sekolah dibenarkan menerima bekalan untuk 2 minggu setiap kali penghantaran. Susu akan diedarkan kepada murid-murid yang layak menerima PS1M dan diminum di bawah seliaan kontraktor bertanggungjawab. 

Majlis Tilawah Quran


Majlis Tilawah Quran dan Festival Nasyid Peringkat Zon Utara Sekolah-Sekolah Rendah Daerah Kuala Langat merupakan Program Tahunan yang dianjurkan oleh PPD Kualam Langat. Program ini berjaya mengetengahkan bakat dan minat murid serta mampu melahirkan modal minsan yang cemerlang di dunia dan akhirat sejajar dengan matlamat PIPP.

Sambutan Maulidur Rasul Feb 2012 


Sambutan Maulidur Rasul telah diadakan pada 17/2/2012. Sambutan ini bertujuan untuk melahirkan modal insan yang berakhlak cemerlang. Aktiviti yang dijalankan bagi menghidupkan bulan RabiulAwal serta menghayati bulan ini sebagai bulan kebesaran Islam. Ia juga bertujuan menyuburkan sifat kasih dan sayang kepada Rasulullah SAW.



Maklumat lanjut sila layari Portal Rasmi Sekolah Kebangsaan Olak Lempit di sini >>> SKOL

No comments:

Post a Comment